Cum să NU dai anunț imobiliar pe internet

În ultima vreme am frunzărit destul de multe anunțuri imobiliare pe internet, mai exact pe pagina www.imobiliare.ro. Vă spun sincer că am fost șocată! M-a frapat în primul rând calitatea extrem de proastă a imaginilor din apartamente și case (unghiuri nepotrivite, dezordine generală), respectiv, mai ales de faptul că lipsesc adesea planurile locuințelor (sunt și excepții, desigur). Nu aveam pretenții la nu știu ce artă fotografică sau la desene detaliate… dar totuși… Să prezinți și să vrei să vinzi o locuință cu astfel de imagini, mi se pare de neimaginat! Nu știu cine face aceste fotografii – sper că proprietarii, căci de la angajații birourilor de intermedieri imobiliare am așteptări mai mari.

Doar câteva exemple:

Apartament cu 3 camere pe Take Ionescu – în care văd doar flori, bagaje, cutii, dezordine – nu-mi pot da seama de aproape nimic, mi se distrage complet atenția.

Apartament cu 2 camere în Blașcovici – cu mâncare pe masă, vase nespălate în chiuvetă, pat nefăcut, haine aruncate de-a valma… Nu!

Apartament cu 3 camere în Elisabetin – next level, dezordine generală peste tot, cu haine aruncate pe jos, cu haine atârnate la uscat, coli de hârtie eșuate pe covor… Nu, nu și nu!

Apartament cu 2 camere în Iosefin – în stare foarte bună, în care ar fi și ordine, dar nu îți dai seama de aproape nimic din poze, vezi doar o canapea mare în prim-plan, o chiuvetă cu flori și produse cosmetice, nu înțelegi cam cum arată totuși baia, de exemplu…

Trecem peste faptul că într-o mulțime de poze bunul gust lipsește cu desăvârșire sau că nimeni nu pare să știe cu adevărat ce înseamnă de fapt “amenajat lux”, dar se folosește foarte des acest termen… Ne concentrăm pe fotografii din punctul de vedere al cumpărătorului care este interesat să vadă cum arată acea locuință, cât de mici sau mari sunt camerele, cum este lumina, unde se află ușile și ferestrele, în ce stare sunt ele etc. M-am gândit să vă întocmesc un mic ghid al fotografiilor imobilelor pe care ați dori să le vindeți.

***

Dacă nu vă pricepeți deloc, solicitați măcar sprijinul unui prieten!

Decât să vă chinuiți să vindeți o locuință cu ajutorul unor poze foarte proaste, pe care le-ați făcut cu un telefon mobil cu cameră fără prea mulți megapixeli și pe deasupra și într-un moment al zilei când lumina nu este prea bună… cereți ajutor! De la un prieten, de la un fotograf profesionist – după buget. Dar străduiți-vă puțin! Pozele ar trebui să fie cât de cât luminoase, clare, nemișcate, bine încadrate, din unghiuri bine alese. În niciun caz nu se vor face poze seara, fără lumină naturală. Este foarte dificil să pozezi încăperi, astfel cineva cu un pic de talent la fotografii poate face mai mult decât cineva care habar nu are. Fiți cinstiți cu voi!

Sursa foto: www.homeupgrade.de

Faceți curat, adunați lucrurile de-a valma!

Respectați-vă puțin și nu puneți pe internet, în văzul întregii lumi, poze cu rufe murdare pe jos și vase nespălate în chiuvetă. Nu este în regulă. Chiar dacă sunteți în proces de mutare și aveți cutii peste tot, încercați măcar să le mutați dintr-o încăpere în alta până faceți poze, ca să obțineți niște imagini cât de cât plăcute privirii. Unde mai pui faptul că în fotografii totul se vede diferit, 3-4 flacoane de produse cosmetice din cabina de duș pot da chiar impresia de dezordine. Iar despre faptul nu ar fi un efort imens să scoți găleata și mopul, respectiv, baxul de hârtie igienică din baie preț de 10 secunde, până faci trei poze, ce să mai vorbim… Adunați toooot! Faceți patul! Dacă în imagine se văd mult prea multe lucruri, prima impresie va fi complet ruinată și distrageți complet atenția de la aspectele importante chiar dacă eventualul cumpărător ar continua să se mai uite la poze.

Sursa foto: www.uglyhousephotos.com

Adunați obiectele prea personale!

Nu vorbesc aici despre cutia de tampoane de pe marginea mașinii de spălat – cred că aceasta intră la categoria de mai sus, a curățeniei. Ci despre fotografiile înrămate în care apar copiii voștri, familia voastră. Este mai bine ca acestea să nu devină publice pe paginile de anunțuri imobiliare și nici nu interesează pe nimeni, de fapt. Locuința ar trebui să pară neutră, ca eventualul cumpărător să își poată imagina propria viață acolo, nu să devină fără voia lui observator al intimității dvs.

Fără persoane și animale în poze

Acum concret nu a fost cazul, dar în trecut am văzut și fotografii în care apărea câte un membru al familiei, care tocmai sprijinea tocul unei uși sau ieșea pe o ușă și îi vedeam spatele. Hilar! Astfel de poze nu au ce căuta. Nici animalele de companie nu trebuie să apară în fotografii!

Sursa foto: www.janetroper.com

Alte câteva lucruri importante

Ușile trebuie să fie deschise, pentru a se vedea legătura dintre diferitele încăperi. Este bine să fotografiați și perspectiva de la fereastră (mai ales dacă este frumoasă – un parc, o zonă verde, vedere panoramică asupra orașului etc.). Balconul nu va fi prezentat drept zonă de depozitare, ci ca ceva potrivit pentru o viitoare oază verde! Faceți fotografii și cu exteriorul și cu vecinătățile (stradă, parc). Atenție la alegerea fotografiei principale, să fie cât mai atractivă!

Sursa foto: www.spotblue.com

Și în final, despre vizita propriu-zisă…

Desigur că ar fi frumos ca atunci când vine cineva să vizioneze apartamentul, acesta să se afle într-o stare cât mai apropiată de cea în care a fost fotografiată. Trebuie să fie curat, priviți eventualul cumpărător ca pe un musafir! Aerisiți bine înainte de sosire.

***

Există și conceptul numit home staging, când niște profesioniști pregătesc special locuința pentru  a i se face fotografii și a fi scoasă pe piață cu imagini cât mai reușite și relevante. Cred că încă se află departe de noi acest concept, deși l-am observat în câteva cazuri. Mai ales în cazul locuințelor noi, unde sunt amenajate încăperile tocmai pentru ca un eventual cumpărător să poată să își imagineze mai bine posibilitățile de mobilare ale spațiilor. După home staging locuințele par mai atractive, mai primitoare și cu siguranță va veni lume mai multă și mai de calitate să le vizioneze, îl veți putea vinde mai rapid, iar prețul pe care îl vei putea obține va fi unul mai bun!

Înainte și după home staging. (Sursa foto: Fu-qi-sun Design)

Nu este despre a minți cumpărătorul, ci despre a-i prezenta posibilitățile care se ascund în acea locuință, ce se poate obține, cum poate arăta cu puțin efort și atenție.

Home stagingul ca home stagingul, însă să faci curat, să aduni acareturile și să faci niște fotografii clare mi se pare chiar ESENȚIAL. Prima impresie contează foarte mult, peste niște fotografii foarte întunecate se trece foarte rapid, chiar dacă locuința ar fi una bună.

Spor să aveți!

Notă: Nu am dorit să fac “vedete” din timișorenii mei, așa că am ales să nu adaug fotografii de pe piața locală. Pozele le puteți vedea pe site-urile de specialitate…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *